OROSZVALOSAG.HU
Az SSJ Kínában telepszik le
Az SSJ Kínában telepszik le
A Nyugat helyett Kína felé is lehet fordulni
A United Aircraft Corporation (UAC) igyekszik támogatni a Szuhoj Superjet-100 (SSJ-100) repülőgép gyártását a nagy volumenű kínai export árán. Az "Oubey" helyi regionális fuvarozó megígérte, hogy 100 repülőgépet fog vásárolni. Kínában ezzel párhuzamosan megindulhat az SSJ-100 repülőgépek gyártása, megoldva a termelési kapacitás problémáját Oroszországban, valamint az esetleges szankciók problémáját a Nyugat részéről. De ebben az esetben az egyik legnagyobb hazai mérnöki projekt nagyrészt megszűnik orosznak lenni.
Az „Oubey” kínai regionális fuvarozó (Henan tartomány)és a „Szuhoj Polgári Repülőgépek” (az UAC tagja) március 22-én szándéknyilatkoz
A „Szuhoj Polgári Repülőgépek” szerint a szándéknyilatkoz
Andrej Kramarenko független légi közlekedési szakértő arra emlékeztetett, hogy a kínai állami Commercial Aircraft Corporation of China már dolgozott az ARJ21 regionális repülőgép létrehozásán, de az elakadt a minősítés szakaszában. A kínaiak aktívan keresik a külföldi légi járműgyártókat - Airbus vagy Embraer -, hogy hozzáférjenek a technológiákhoz és kielégítsék a belső keresletet. Mindemellett a „Szuhoj Polgári Repülőgépek” választéka nem túl nagy, amennyiben az SSJ-100-ra nincs nagy kereslet, teszi hozzá a szakértő. Azonban, magyarázza, magas lokalizáció esetén Kínában, a repülőgép költségeinek orosz részét 20-25%-kal lehet csökkenteni és „nem világos, hogy ez esetben hogyan térülnek meg a projekt költségvetési beruházásai, teljesednek be az új munkahelyek teremtésére és az orosz ipar fejlesztésére vonatkozó remények”. A „Légi közlekedési figyelő” főszerkesztője, Alekszej Szinyickij hozzáteszi, hogy a repülőgépek kínai összeszereléséve