OROSZVALOSAG.HU
Reklám, te bujdosó hulla
Reklám, te bujdosó hulla
Le a termékelhelyezéssel!
Oroszország Szövetségi Monopóliumellenes Szolgálata (Fegyeralnoje antyimonopolnaja szluzsba Rosszii, FEANSZ) ezek után árgus szemmel fogja figyelni a TV-s játékfilmeket, hogy lecsapjon minden olyan alkotásra, mely bújtatott reklámot, szakmai kifejezéssel élve, product placementet tartalmaz, vagyis úgy helyez el termékeket, mintha azok szerves részei lennének a tárgyi környezetnek, valódi díszletnek.
A FEANSZ igazgatóhelyettese Andrej Kosevarov az ITAR-TASSZ-nak adott interjújában elmondta: mostantól kezdve minden filmben megjelenő márka- és logójelzés reklámnak minősül.
Kosevarov per indítását is kiltásba helyezte azon filmek ellen, melyekben gyógyszer, alkohol, dohánytermék, vagy egyéb nem reklámozható árucikk is feltűnik.
És ha ez se riasztja el a filmforgalmazókat és a TV-s szakembereket, van még egy rossz hír a rejtett termékelhelyezés módszerével profitot remélő gyártók számára. Az az idő, melyet a product placement elfoglal a filmben, beleszámít az összesen engedélyezett reklámidőbe, ami a jelenlegi reklámtörvény értelmében az óránkénti műsoridő maximum 12%-át teheti ki. Aki ezt túllépi, az negyvenezertől ötszázezer rubelig terjedő bírságra számíthat.
Bár Magyarországhoz hasonlóan az orosz mádiatörvény sem ismeri a product placement fogalmát, Kosevarov úgy gondolja, a kialakult helyzet orvoslására nincs szükség törvénymódosításra.