OROSZVALOSAG.HU


Lada az óriások földjén

  |  2010-02-16 20:26:30  |  
Mezei Bálint

Lada az óriások földjén

A Priorák első éve a nemzetközi túraautó világbajnokságban (WTCC)

A Lada első idénye a túrautó világbajnokság mezőnyében mint gyári csapat nem is záródhatott volna rosszabbul, miután az istálló két pilótája az orosz Kirill Ladigin valamint az angol James Thompson is összetörte Prioráját a szezont záró futamon Makaóban. Eltekintve a csalódást okozó utolsó nagydíjtól, az orosz gárda 2009-es teljesítményét a fokozatos fejlődés jellemezte. Több pályán is tartották az élmenők tempóját, míg Imolában, az Enzo és Dino Ferrariról elnevezett legendás versenypályán, az új gépek volánjánál meg is szerezték idénybeli első pontjaikat. A Hong-Kong melletti, kaszinóiról világhíres sziget nem kevésbé nevezetes utcai versenypályája, az ázsiai Monaco, rendre megtréfálja a mezőnyt. Ez idén sem volt másképp. Az AvtoVAZ gyári csapatának három pilótája közül csak Jaap van Lagen tudta ütközések nélkül letudni a versenyhétvége kvalifikációs szakaszát. A Nemzetközi Automobil Szövetség vonatkozó szabályai szerint – akárcsak a Formula 1 mezőnyében – tíz helyes rajtbüntetéssel sújtják a motort cserélő pilótát, így a holland menő az időmérőn futott kiváló repülőrajtos köre ellenére csak az utolsó sorból indulhatott a vetélytársak nyomába.
„Ez a hétvége - magyarázta van Lingen - számunkra nagyon szerencsétlen volt. A határon autóztam, de a motorhiba megakadályozott abban, hogy előkelő helyen zárjam a versenyt. A hibák és nehézségek ellenére nagyon sokat léptünk előre. Az autó egyre gyorsabb és gyorsabb, mind jobban közeledünk a pontszerző helyekhez. Jövőre még erősebbek leszünk.” 

Lada az óriások földjén

 

Az évadot még a régi, 21106-os géppel kezdő Lada Sport először Portóban tudott érdemben beleszólni a nagyok versenyébe, ahol az új Priorák valósággal ragadtak az aszfaltra, és mindenki legnagyobb meglepetésére sokáig a legjobb idővel álltak az élen. Thompson is ekkor csatlakozott Ladiginhez illetve van Lagenhez, és kezeik alatt az új modell igazi versenyautóvá érett. Viktor Sapovalov csapatfőnök a következőkben foglalta össze tavalyi évüket: „Ez a vegyes szezon tele volt mélypontokkal és nagyszerű eredményekkel. Célunk az év elején nem is lehetett más, mint a folyamatos fejlődés továbbá a stabil pontszerzés az idény végéhez közeledve. A tervet teljesítettük is, többek között James két fantasztikus hatodik helyével Imolában, de Jaap is nagyon közel állt ahhoz, hogy ötödikként intsék le Oscherslebenben. Okayamában hosszú ideig tartottuk az ötödik és a nyolcadik helyeket. Jól tudom, hogy még hosszú út áll előttünk, de továbbra is keményen fogunk dolgozni a Priorák fejlesztésén. Biztos vagyok benne, hogy a következő év nagyon érdekes lesz számunkra.” 

Lada az óriások földjén

 

A WTCC 2009-es futamait közel 430 millió tévénéző követte figyelemmel. Ez a kimagasló eredmény abszolút rekordnak számít a túraautózás történetében, több, mint 80 millió új nézőt, összességében 23%-os növekedést hozott a szintén nagyszerű 2008-as szezonhoz képest. 

Az orosz medvék (Russian Bears Motorsport) 83 pontot gyűjtve a negyedik helyen zártak a márkák összetett versenyében, a SEAT, a BMW és a Chevrolet mögött. Az istálló és a Togliatti-i illetőségű gyár közös közleménye szerint idén újra három Priora gördül ki a rajtrácsra. Úgy tűnik a törpék kezdik megszokni az óriások társaságát.

Lada az óriások földjén

 

A következő versenyév 2010. március 7-én veszi kezdetét Brazíliában, Curitiba aszfaltcsíkján.  

 

 

 

Cimkék: Lada, FIA, WTCC, Priora, túraautó
Országok: Oroszország
Megosztás:
Add a Facebook-hoz

 

Oroszvalosag.hu | Impresszum  |  Kapcsolat